tomus7, krzynol, Dzięki. Muszę tam zajrzeć. Już szukałem na necie dostępność i cenę nowego panelu i znalazłem (pewnie to zamienniki) kilka w cenie ok 80 zł, więc nie jest tak źle gdyby trzeba było kupić nowe.
Paliwo przyszłości - ekologiczny diesel by Audi&Sunfire
Zwiń
X
-
Paliwo przyszłości - ekologiczny diesel by Audi&Sunfire
"Ośrodek badawczy Audi w Dreźnie wyprodukował pierwszą partię e-diesla. Paliwo jest wytwarzane niezależnie od dostaw ropy naftowej z wody, CO2 i prądu.
Etap rozruchu wytwórni trwał tylko cztery miesiące. Ośrodek badawczy w Dreźnie wyprodukował pierwsze partie syntetycznego oleju napędowego. By zademonstrować jakość i przydatność nowego paliwa, Federalna Minister Oświaty i Badań Naukowych prof. dr Johanna Wanka, wlała pierwsze pięć wyprodukowanych litrów do baku swojego służbowego Audi A8 3.0 TDI clean diesel quattro.
Drezdeńskie przedsiębiorstwo energetyczne „Sunfire” jest w tym projekcie partnerem Audi i zarządcą wytwórni. Jedyne potrzebne w tym procesie surowce to prąd, woda i dwutlenek węgla, którego dostawcą jest biogazownia. Wkrótce jednak, część dwutlenku węgla pozyskiwana będzie z powietrza, metodą opracowaną przez innego partnera technologicznego koncernu z Ingolstadt, firmę Climeworks z Zurychu."
Ciekaw jestem tylko czy każdy TDI będzie mógł na tym jeździć czy tylko produkowane obecnie i w przyszłości
Więcej tutaj
-
-
zauważcie, że podkreślają, iż ważnym "składnikiem" tego paliwa jest prąd
dla mnie to znaczy, że jest on dosyć dużym kosztem produkcji...->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Koszt to jedno...a "pochodzenie" prądu to drugie. Gdzieś tam przy okazji debaty nt. tego czy lepiej elektryfikować linię kolejową czy korzystać ze spalinowych składów (w odniesieniu do PKM, więc też Twoje okolice :P) widziałem całkiem sensowne argumenty za zakupem spalinowych składów. Oczywiście były to tylko poboczne argumenty, nie uwzględniające ekonomiki obu rozwiązań. Chodziło o to, że elektryfikacja danej linii nie jest eco-friendly. Wytworzenie prądu – w naszym wypadku z węgla – dużo bardziej truje środowisko niż diesle w np. szynobusach.
I tutaj jest podobnie – póki u nas produkuje się brudną energię, to takie rozwiązanie może wcale nie być eco :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NortheuszA gdyby tak prąd do produkcji paliwa uzyskiwać z agregatu napędzanego tym paliwem :lol:? Przy założeniu, że agregat wydajnościowo obskoczy taką aparaturę i nie będzie pochłaniał przy tym większości wyprodukowanego paliwa .
Nie lepiej ten prąd wykorzystać do napędzania samochodu silnikiem elektrycznym zamiast do wytwarzania paliwa ?
Jakby co to lepiej się ślinić do tego samochodu i technologii (electrolyte fuel)
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
Komentarz